Blog

A decemberi lap kapcsán

Divatpiaci levél 

Szeretettel nyújtom át az idei utolsó számot. Sok minden történt az elmúlt hónapokban, akik nem járnak a weboldalunkon, azokkal nagyon régen találkoztam. A megújult felületre folyamatosan töltök fel cikkeket, magyar és külföldi híranyagokat, többször is megjelent pl. az őszi–téli divattal foglalkozó, sok képpel illusztrált írás. 
Az offline és az online felületek között kevés az átfedés, ha valaki szakmai hírekre kíváncsi, érdemes rendszeresen a weboldalra is ellátogatnia. Továbbra is a legkeresettebb menüpont a Divatlexikon, amelynek tartalmát szintén megújítottuk, aktualizáltuk. Múlt héten én is kipróbáltam, nagyon jó a keresőfunkciója, gyorsan rá lehet találni a kifejezésekre.

 

Néhány fontos témával nagyobb terjedelemben foglalkozunk, bízva abban, hogy év végén, év elején olvasóink tudnak időt szánni ezek elolvasására. Ötvenkét oldalas lapot készítettünk.

51522087 - gossiping women. vector illustration pop art style, bloggerek szerepe

Az egyik írás érzékeny témát érint, lehet, hogy nem is lesz mindenkinél népszerű a bloggerek befolyásoló szerepével foglalkozó cikk. Nem kérdés, komoly szerepük van egy-egy márka megítélésében, éppen ezért gondoltam fontosnak a TextilWirtschaft Hat a suttogó propaganda című cikkének közlését.Egyáltalán nem mindegy, hogy elfogulatlan véleményt publikálnak, vagy éppen ellenkezőleg, az általuk közölt anyag akár fizetett hirdetés is lehetne. 

Recycling – fenntarthatóság 

Egyre többet olvasunk arról, mennyire fontos lenne jobban odafigyelni a környezetünkre, a hulladékgazdálkodásra. A kiválasztott cikk több oldalról is körbejárja ezt a témát, a növénytermesztés, az alapanyagok, a fogyasztás és a termelés érintettsége miatt. Felelősek vagyunk, mint fogyasztók és mint gyártók, kereskedők is. A cikk bővebb változata példákkal szemlélteti, milyen termékeket készít néhány márka újrahasznosított anyagokból. Helyhiány miatt ezt a részt a blogba fogom feltölteni. Baráti körben, társaságban is felvetettem ezt a témát, mindenki érdeklődéssel, tettre készen hallgatta. Meglepődtek a természetes anyagok termesztésének, előállításának környezetkárosító hatásain. Úgy tűnt, nagy a bizonytalanság, hogy akkor milyen alapanyagú terméket érdemes vásárolni, mit tehet az egyszerű fogyasztó, ha a jövőben oda szeretne figyelni ezekre az ártalmakra. Arról a legtöbben már hallottak, hogy a hazánkban nagyon népszerű és nagyon olcsó ruházati termékek és lábbelik gyártási körülményei aggályosak, csakúgy, mint a felhasznált alapanyagok minősége, ám nem biztos, hogy akik megteheti, emiatt jobban megfontolja ezek megvásárlását. Először úgy gondoltam, a fiatalok körében nagyobb a hajlandóság e szempontokra is tekintettel lenni. De nem ilyen egyértelmű ez sem, mert egyidejűleg ők a fast fashion termékek legnagyobb haszonélvezői, fogyasztói. Egy biztos, sok még a tennivalónk magánemberként és szakemberként is ezen a területen.  

A fenntarthatóság témája többször is felmerül. A világpiacon keresett Biopamut? Jobb leellenőrizni! című cikk is e téma szerteágazó voltát igazolja, és a 2018. őszi–téli szezon alapanyagainál is kiderült, hogy egyre fontosabb az újrahasznosítás és a valódi újdonságok szerepe. Li Edelkort vetette fel idén Münchenben, mennyire fontos lenne a termelés megváltozása, valamint a fenntarthatóság és a high-tech területek egymással való kapcsolódása.

A decemberi számban hagyományosan visszaköszönő téma valamelyik nagy nemzetközi bemutatóról szóló beszámoló. A Párizs: feltűnő fiatalok című, sok képpel illusztrált cikket azért választottam, mert részletesen kifejti, miért is látunk mostanában épp erről a területről gyakran visszatetsző, meghökkentő, irritáló képeket.  Figyelmükbe ajánlom Gudrun Allstädt okfejtését, magyarázatát.

A szakvásárok közül kiemelten foglalkozunk a januári Heimtextillel, ezzel kapcsolatos az Úton a Heimtextilre c. cikk, amelynek szerzője Komáromi Ákos a Laguna Lakástextil Kft. társtulajdonosa.

Munkatársaim és a magam nevében kívánok boldog, békés ünnepeket és eredményes új esztendőt!