Blog

A márciusi lap kapcsán

Több divat, több élmény. Legalábbis erre törekedtünk, amikor a lap témáit előkészítettük. Több szezon és többféle termékcsoport trendjeinek előrejelzésével foglalkozunk. Ízelítőt adunk a 2019. tavaszi–nyári kelmeújdonságokból, és ismét visszatérünk az őszi felsőruházat témaköréhez. Szeretnénk támpontokat adni a még folyó rendelésekhez is. Az előző számból kimaradt őszi fehérnemű- és harisnyatrendek valamelyest illeszkednek a lap fő témájához, a lábravalókhoz.  
Különösen azok figyelmébe ajánlom a lapot, akik egy strapás, nehéz szezon után ismét értékesíteni szeretnének. Kíváncsiak az új trendekre, olyan érveket keresnek az értékesítéshez, amelyekkel meg tudják szólítani vásárlóikat.

Jó lenne tudni, visszajelzést kapni arról, hogy segít-e valóban az új divattrend az eladásban, vagy inkább elbátortalanítja a vevőket. Remélem, hogy divatoldalaink érveket adnak Olvasóinknak, hogy az újat, a szokatlant is el tudják adni, illetve ők is  megbarátkozzanak a legfrissebb irányzatokkal.  
Megszokott, hogy évente kétszer kiemelt téma a cipő- és táskatrendek alakulása. Ebben a számban 29 oldalon keresztül foglalkozunk ezzel a területtel. Kicsit kibővítve a trendtémákat, kitekintünk egy kissé mostoha területre, a gyermekcipőkre is. Megkérdeztünk néhány kismamát arról, milyen szempontok alapján vásárolnak gyermekcipőt. Reméljük, a tőlük kapott válaszok is adnak némi támpontot azoknak, akik ezzel a termékkörrel foglalkoznak. A decemberi lapban számoltunk be arról, hogy a Szőrmeipari Szövetség pályázatának nyertese, Wirth Abigail részt vehet a Milánói Divatheteken megrendezett REMIX 2018 nemzetközi versenyen. A népes mezőnyben a magyar versenyző a neves zsűri döntése alapján a harmadik helyezést érdemelte ki különleges, színes, innovatív kreációival. Gratulálunk!

Lapunkban először tesszük közzé a Nemzetközi Bőr- és Cipőipari Szakmai Kiállítás kiállítóinak listáját. A tavaszi kiállítás több szempontból is megújul: új helyszínen, új szervezésben valósul meg. Újdonság az is, hogy a kiállítók elérhetőségeit, az általuk képviselt márkákat a korábbi tájékoztató füzet helyett ezúttal nálunk, ebben a lapszámban tette közzé a szervező.

További cipős témáinkat ez a két oldal vezeti fel. Sok képpel jelentkeznek a következő ősz cipő- és táskatrendjei, valamint a hazai kollekcióleírások. Reméljük, a piac ismét nyitott az új és a megújuló cipőfazonokra. Az őszi ruházati kínálat divatos pillérei lehetnek a hozzájuk illő cipők. A sikeres értékesítés elengedhetetlen „kelléke” a megfelelő árképzés, majd az engedményezési gyakorlat. Utóbbival kapcsolatban kikértük egy hazai szakember, Janovszky Gergely (ara Shoes Hungary Kft.) véleményét – érdemes odalapozni, a tapasztalatait, jó tanácsait tartalmazó interjú szorosan kapcsolódik cipős összeállításunkhoz.

Úgy tűnhet, hogy a sok divattéma mellett kicsit háttérbe szorultak a businesstémák, de nem így van. Az utóbbi számokban megváltozott a rovataink tartalma, a lap struktúrája. Mivel napjaink felgyorsult világában a friss hírek szinte azonnal eljutnak mindenkihez, kicsit okafogyottá vált a Hírek rovat elnevezése is. A hírportálok folyamatosan frissítik anyagaikat, egy olyan, ritkábban megjelenő kiadvány, mint a DivatMarketing, nehezen tud versenyezni velük. Nem is ez a célunk, arra törekszünk, hogy hírek helyett aktuális, üzleti vonatkozású anyagokat közöljünk. Ezért is ajánlom a híroldalak elolvasását, sok érdekességet találni bennük. Beszámolunk a Gucci által is támogatott diáktüntetésről, a világ textilfelhasználásának alakulásáról és a közelmúltban kipattant H&M-botrány következményeiről. Arról, hogy a Diesel „hamisítással” lép fel a hamisítás ellen, hogy további divatüzleteket zár be a Marks & Spencer, és örömmel közöljük azt is, hogy újabb divatüzlet nyílt Budapesten.

Amennyiben érdekes szakmai hírről, eseményről értesülünk, feltöltjük a weboldal (www.divatmarketing.hu) megfelelő rovatába, így a nyomtatott lapszámok megjelenése közötti időszakban az érdeklődő szakemberek onnan tudnak tájékozódni. 

Sokan csalódottak a piac gyengélkedése miatt. Világszerte brutális változásokat tapasztalni a kereskedelemben, amelyre nagy hatással vannak az online-óriások, pl. az Amazon és az Alibaba. A fogyasztók magatartását erősen befolyásolja az online kereskedelem: magasabbak az elvárásaik, személyre szabott kínálatot várnak, és gyorsan, bonyodalmak nélkül szeretnének vásárolni. Mindezek miatt egyre fontosabb az eladható, inspiráló és releváns választék összeállítása, a célcsoport optimális meghatározása. Érdemes az új technológiákat alkalmazni az előkészítés, a gyártás, majd végül az eladás során. De talán a legfontosabb a vevőkhöz való közvetlen kapcsolat megőrzése.

 Csaba Anna-Mária

Előfizetés a magazinra Médiaajánló  Feliratkozás